Το σημαντικότερο γεγονός για το χωριό είναι η γιορτή του Αγίου Κοσμά το διήμερο 24 και 25 Αυγούστου. Δε λείπουν όμως και οι άλλες εκδηλώσεις, που πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και ιδιαίτερα κατά την καλοκαιρινή περίοδο, που το χωριό διπλασιάζει τους κατοίκους του.
Απόκριες: Την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς ο σύλλογος της Αθήνας οργανώνει εκδρομή στο χωριό, όπου πραγματοποιούνται εκδηλώσεις με μεταμφιέσεις, αστεία δρώμενα και πειράγματα και κάψιμο του καρνάβαλου. Ακολουθεί ολονύκτιο γλέντι και την Καθαρή Δευτέρα γιορτάζονται τα Κούλουμα.
25 Μαρτίου: Στο μοναστήρι της Ευαγγελίστριας, μετά τη θεία λειτουργία, γίνεται ο εορτασμός της εθνικής επετείου από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Ακολουθεί πανηγύρι με ζωντανή μουσική.
23 Απριλίου ή Δευτέρα του Πάσχα: Στο συνοικισμό του Αγίου Γεωργίου στον προαύλιο χώρο της ομώνυμης εκκλησίας, οι κάτοικοι τιμούν τη μνήμη του αγίου συμμετέχοντες στο πανηγύρι, υπό τους ήχους παραδοσιακής δημοτικής ορχήστρας.
Γιορτή Ζωοδόχου Πηγής (Παρασκευή του Πάσχα): Η Μονή της Ευαγγελίστριας γιορτάζει, όπου γίνεται πανηγύρι με ζωντανή μουσική.
20 Ιουλίου: Διήμερο παραδοσιακό πανηγύρι στο Βουργαρέλι, στη γιορτή του Προφήτη Ηλία.
27 Ιουλίου: Στην άκρη του χωριού, κάτω από την πυκνή σκιά των πλατάνων, δίπλα από το νερόμυλο και τη νεροτριβή οι κάτοικοι του χωριού, αλλά και των γύρω χωριών συμμετέχουν στο πανηγύρι του Αγίου Παντελεήμονα. Παίζει συγκρότημα δημοτικής μουσικής με ντόπιους καλλιτέχνες. Το βράδυ το πανηγύρι μεταφέρεται στην πλατεία του χωριού.
15 Αυγούστου: Διήμερα παραδοσιακά πανηγύρια σε πολλά γειτονικά χωριά: Σκιαδάδες, Ράμια, Αθαμάνιο… Ξεχωρίζει το πρωινό πανηγύρι στις Σκιαδάδες.
18 – 19 Αυγούστου: Διήμερο πανηγύρι με ζωντανή μουσική, στην όμορφη Καλλονή.
20 – 22 Αυγούστου: Θεατρική παράσταση και λαϊκή βραδιά στην πλατεία του χωριού, με λαϊκή ορχήστρα.
24 – 25 Αυγούστου: Το πρωί μεγάλο παραδοσιακό πανηγύρι με ζωντανή μουσική στο ξωκκλήσι του Πάτερ Κοσμά, στους πρόποδες των Τζουμέρκων με τη συμμετοχή πλήθους προσκυνητών απ’ όλη τη γύρω περιοχή. Το πανηγύρι ξεκινά με το χορευτικό του συλλόγου και συνεχίζεται ως αργά το απόγευμα. Το βράδυ στην πλατεία του χωριού συμμετέχουν όλοι στο παραδοσιακό καγκελάρι και το γλέντι συνεχίζεται ως τις πρωινές ώρες, για να επαναληφθεί πάλι το βράδυ.
Η γιορτή του Πατροκοσμά και όλες οι εκδηλώσεις που τη συνοδεύουν αποτελούν την αφορμή για να συγκεντρωθούν οι Κυψελιώτες στο χωριό τους, να δουν τα μέρη που έζησαν, αγαπημένους συγγενείς, φίλους και να δώσουν μία ζωντάνια στο χωριό έστω και για λίγες ημέρες που θα ζεσταίνει τις καρδιές όσων θα μείνουν πίσω μετά το τέλος του καλοκαιριού.
Επίσης γίνονται θείες λειτουργίες στα μικρά εκκλησάκια του χωριού και στα γραφικά ξωκκλήσια την ημέρα της γιορτής των Αγίων. Συμμετέχουν με ευλάβεια όλοι οι κάτοικοι του χωριού.
21 Μαϊου: Στον Άγιο Κωνσταντίνο στη Ρουπακιά.
Αγίου Πνεύματος: Στην Αγία Τριάδα στο Μοναστήρι.
29 Ιουνίου: Στον Άγιο Πέτρο και Παύλο στον Άγιο Γεώργιο.
30 Ιουνίου: Στον Άγιο Μάρκο στο Φτελιά
17 Ιουλίου: Στην Αγία Μαρίνα στο Παλιοχώρι.
20 Ιουλίου: Στον Προφήτη Ηλία στον Κάτω Κάμπο.
26 Ιουλίου: Στην Αγία Παρασκευή στο Καστρί.
11 Noεμβρίου: Στον Άγιο Mηνά στην Καλλονή.
4 Δεκεμβρίου: Στην Αγία Βαρβάρα στη Τζάια.
6 Δεκεμβρίου: Στον Άγιο Νικόλαο στην πλατεία του χωριού.
Καγκελάρι
Οι ρίζες του χορού ανάγονται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Στο χορό μπορεί να λάβει μέρος όποιος θέλει. Οι χορευτές πιάνονται μεταξύ τους ακουμπώντας το χέρι στην ωμοπλάτη του διπλανού. Έτσι σχηματίζεται ένας ανθρώπινος κύκλος που συνεχώς διευρύνεται με την “είσοδο” επιπλέον χορευτών. Ο χορός οδηγείται από τους γεροντότερους του χωριού. Ο κορυφαίος του χωριού, την στιγμή που ο στίχος του τραγουδιού λέει:
Συ που σέρνεις το χορό, κάνε σταυροκάγκελο,
κάνε σταυροκάγκελο, κάνε σταυροκάγκελο
παύει να κινείται κυκλικά και διπλώνει τον κύκλο δημιουργώντας σταυροειδή σχηματισμό. Το δίπλωμα αυτό του χορού λέγεται καγκελάρι και από εκεί προκύπτει και το όνομα. Τα λόγια του χορού και ο τρόπος εξέλιξης (κύκλοι, σταυρώματα) στηρίζουν την κρυφή όμως πραγματική λειτουργία της τελετής. Αφενός ο χορός θα φέρει τα αγόρια και τα κορίτσια του χωριού σε επαφή χωρίς να δημιουργηθούν σε βάρος τους σχόλια. Αφετέρου θα δώσει την ευκαιρία στους μεγαλύτερους να “συζητήσουν” την κατάσταση του απελευθερωτικού αγώνα και να δεσμευτούν για τη συνέχισή του με στόχο την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό.
Το πλήρες περιεχόμενο (μίας από τις παραλλαγές) του τραγουδιού που συνοδεύει το χορό είναι:
Τέτοια ώρα ήταν χτες, τέτοια και παραπροχτές
στο χορό που χόρευαν όλο αγόρια και παιδιά,
όλο αγόρια και παιδιά και κορίτσια ανύπαντρα
Και στη μέση στο χορό κάθονταν χρυσός αετός
και τα νύχια τ’ ‘τρόχαε και τα χρυσοφτέρουγα.
Το Θεό παρακαλεί να του δώσει δύναμη
να χυθεί ανάμεσα και ν’ αρπάξει μόνο μια
και αν δεν την εδιάλεγε, να του κόψουν τα φτερά.
Μα τον Άγιο-Νικόλα, τι χορός θα γίνει τώρα.
Μα τον Άγιο-Αρσένη, θα χορέψουν και οι ξένοι.
Συ που σέρνεις το χορό, σαν κλωνί βασιλικό,
σαν κλωνάρι αμάραντο, πώχω ‘γω στον κήπο μου
και το συχνοπότιζα, κάθε Σαββατόβραδο,
κάθε Σαββατόβραδο, κάθε Κυριακή πρωί.
Συ που σέρνεις το χορό, κάνε πρώτο κάγκελο,
κάνε πρώτο κάγκελο, κάνε καγκελίσματα.
Συ που σέρνεις το χορό, κάνε διπλό κάγκελο,
κάνε διπλό κάγκελο, κάνε καγκελίσματα.
Συ που σέρνεις το χορό, κάνε τρίτο κάγκελο,
κάνε τρίτο κάγκελο, κάνε καγκελίσματα.
Συ που σέρνεις το χορό, κάνε σταυροκάγκελο,
κάνε σταυροκάγκελο, κάνε καγκελίσματα.
Είμαι ξένος και θα δω και θα πάω να μολογώ
και θα πάω να μολογώ, στα χωριά που θα διαβώ.
Μεσ’ στον πέρα μαχαλά πέθανε καλογριά
και την παν στην εκκλησιά με λαμπάδες και κεριά,
με λαμπάδες και κεριά, μ’ ασημένια θυμιατά.
Μα τον Άγιο Κωνσταντίνο, το χορό δεν τον αφήνω.
Μα τον Άγιο Αγιάννη, ο χορός πάει γαϊτάνι.
Μα τον Άγιο Αθανάση, ο χορός θε να χαλάσει.